Grip op later

Contact?

Close
Contact?

Collega's over ABIN

“De ene keer zit ik bij een stichting waar drie mensen werken en de andere keer zit ik bij een onderneming waar 100 mensen werken. Erg leuk!”

Arie Plug

Werkt ruim tien jaar bij ABIN. Begonnen als Assistent Accountant, werkte daarna als Junior Audit en is sinds 1 januari 2018 als Teamleader Audit

“Tijdens mijn MBO opleiding werkte ik 1 à 2 dagen bij Fintec VVE Vastgoed Beheer B.V., ook onderdeel van de ABIN groep. Hier ben ik binnengekomen via mijn vader, die daar destijds al werkte. Na het afronden van mijn MBO opleiding, studeerde ik HBO accountancy. Om mijn blik te verbreden liep ik stage bij een groot accountantskantoor. Ik was van plan om daar ook mijn scriptie te schrijven, maar ABIN benaderde mij en gaf aan mij graag verder te willen opleiden en coachen en mij zo door te laten groeien binnen het bedrijf. Toen heb ik besloten fulltime bij ABIN aan de slag te gaan.

Als auditor voer je diverse werkzaamheden uit, zoals de controle van de jaarrekening en bijzondere opdrachten, zoals subsidiecontroles en het opstellen van een rapport van bevindingen. Dit doen wij zowel op kantoor als bij cliënten. Een jaarrekeningcontrole bestaat uit verschillende fasen: planning, interimcontrole, eindejaarscontrole en afronding. In de planningfase nemen we de onderneming onder de loep. Wat voor soort onderneming is het? Wie zijn de bestuurders? Waar liggen de risico’s? enzovoorts. We nemen interviews af. Hierbij richten wij ons met name op de door de onderneming opgezette interne beheersmaatregelen. Aan de hand van deze interviews stellen wij procesbeschrijvingen op. Vervolgens testen wij het bestaan en de werking van deze interne beheersmaatregelen.

In het geval wij de opzet, het bestaan en de werking van de interne beheersmaatregelen vaststellen, dan kan dat bijvoorbeeld inhouden dat een door ons geïdentificeerd risico door middel van deze interne beheersingsmaatregelen wordt verlaagd of zelfs in zijn geheel wordt gemitigeerd, waardoor wij vervolgens bij de eindejaarscontrole minder werkzaamheden met betrekking tot dit specifieke risico uit zullen voeren. Nadat de interimcontrole heeft plaatsgevonden beoordelen wij welke risico’s zijn gemitigeerd en welke risico’s wij gegevensgericht extra aandacht dienen te geven. Daarnaast voeren wij altijd zogenaamde minimaal gegevensgerichte werkzaamheden uit. Zo voeren wij ook bij posten, waarin wij geen risico zien voor de jaarrekening, altijd een cijferbeoordeling uit. Wij kijken dan naar de cijfers van het afgelopen jaar ten opzichte van de cijfers van dit jaar. Wanneer hier bijzonderheden (onverklaarbare mutaties) uit voortkomen zullen wij dieper op de cijfers in gaan.

Ik werk in een team van zes man. Onze afdeling is enorm aan het groeien! Wij vallen met ons team direct onder de partners. De lijnen zijn erg kort. Als er vragen zijn, kunnen deze direct gesteld worden en nemen mijn collega’s de tijd om dingen uit te leggen. Vanaf 2018 ben ik teamleader audit en werken er twee junior auditors onder mij. Het is erg leuk om nieuwe auditors te begeleiden en de fijne kneepjes van het vak bij te leren. Ik merk ook dat de junior auditors met vragen zitten die voor mij vanzelfsprekend zijn. Hierdoor ga je met een andere blik naar de controle kijken waardoor zowel de junior auditors als ik hiervan leren. De afwisseling in mijn werkzaamheden zit ook in de diversiteit aan cliënten waarmee je te maken hebt. De ene keer kom ik bij een stichting waar drie mensen werken en de andere keer bij een onderneming waar 100 mensen werken. Heel leuk!

Op de afdeling heerst een echte aanpakmentaliteit, we zijn een hecht team en weten wat we aan elkaar hebben. Er heerst een informele sfeer. Je kunt alles zeggen. Dat vind ik heel prettig.”

 

Kevin Man

“In 2015 heb ik mijn hbo-diploma Bedrijfseconomie behaald. De opleiding heb ik in deeltijd gevolgd naast mijn toenmalige functie bij een e-commercebedrijf. Na ervaring op te hebben gedaan in verschillende commerciële en financiële functies heb ik uiteindelijk gekozen voor het accountantsvak. Lees meer

Anne van der Zalm

“Ik heb twee keer stage gelopen bij ABIN, in het tweede en in het derde jaar van mijn studie. Ik woonde vlakbij het kantoor van ABIN in Noordwijk en kende het bedrijf daardoor van naam. Toen ik op zoek ging naar een stage op een HR-afdeling, wilde ik het liefst dichtbij huis stage lopen. En zo kwam ik bij Lees meer

Michel van der Wees

Na bijna tien jaar elders te hebben gewerkt, ben ik begin dit jaar weer in dienst getreden bij ABIN. Het leuke is dat veel collega’s van wie ik destijds afscheid heb genomen er nog werken. Het voelde mede daardoor als thuiskomen. Het contact met collega’s en de directie is informeel en laagdrempelig. Lees meer
ABIN gebruikt cookies en scripts van Google om uw gebruik van onze websites geanonimiseerd te analyseren, zodat we functionaliteit en effectiviteit kunnen aanpassen en advertenties kunnen tonen. Ook gebruiken we na aparte toestemming cookies en scripts van Facebook, Twitter, LinkedIn en Google om social media integratie op onze websites mogelijk te maken. Als u wilt aanpassen welke cookies en scripts we mogen gebruiken, kunt u hieronder uw instellingen wijzigen.
Annuleren